28 Ocak 2013 Pazartesi

Portakal'ın başına gelenler :)


Kabukları soyulur
Dilimleri sayılır
Masallar uydururken
Başucuna koyulur ?

Portakalın meyvesinden ve kabuğundan reçel yapmıştım. Farklı şekillerde portakal kabuğu şekerlemesi yapmak için kolları sıvadım :) Sadece kabuğunu değil dilimlenmiş portakalları da kullandım. Yorucu bir gün sonunda mis kokulu şekerlemelerime kavuştum. Yapım aşamalarının bir kısmını da sizler için fotoğraflamaya çalıştım.


Şekerleme yapacağınız portakalları kalın kabuklularından seçin bir güzel yıkayın. Acılığını azaltması için dış yüzeyini rendeden geçirin.


Bol suda üç dört kez kaynatıp suyunu süzdükten sonra ince ince dilimler halinde kesin. Portakallarınızın miktarına göre göz kararı şeker ilave edip suyu çekinceye kadar kaynatın.

Değişik şekillerde portakal kabuğu şekerlemesi için kabuklarınızı kurabiye kalıpları ile kesin. Ben kalp ve çiçek kalıbı kullandım. Daha önce reçel yaparken rulo haline getirdiğim kabukları da şekerleme için kullandım.


Portakal dilimlerinde olduğu gibi kabuklarda da sırası ile aynı işlemleri tekrar etmeniz gerekiyor. Üç dört kez kaynat suyunu dök sonra bol şekerle kaynat.


İyice suyunu çeken kabuklarınızı ve portakal dilimlerinizi on on beş dakika fırında kurutun. Sonrasında bolca toz şekere bulayın.


Şekerlenmiş portakal dilimleri...


Portakal Kabuğu şekerlemeleri...


Şekerlemelerinizi yaparken evi öyle güzel bir koku kaplıyor ki sormayın. Portakalın mis kokusu üç dört gün evi terk etmiyor...


Bu muhteşem lezzeti çikolata ile buluşturmadan olmazzzz :)




Bu arada bu çikolata kasesini de ben yaptım biraz yamuk yumuk oldu ilk denemem kusuruma bakmayınız:) Kaseyi nasıl yaptığımı da paylaşacağım.


Sevgililer Günü için sizce de güzel bir hediye olmaz mı ?









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder