19 Temmuz 2012 Perşembe

Bitter çikolatalı karpuz kabuğu lokumu...

Kireç kaymağında karpuz kabuğu reçelimi daha önce yapmıştım. Tadını tarif etmek biraz zor; kıyır kıyır, kıtır kıtır, lokum gibi ağızda dağılıyor. 

Büyüklerimiz ağzının tadını biliyormuş :) 

Reçeli ilk yaptığımda soğuması için balkonda masanın üzerine güneşte soğumaya bırakmıştım. (Aklınızda olsun reçellerinizi güneşte soğumaya bırakırsanız daha parlak ve şeffaf oluyorlar.) 
Neyse efendim birkaç saat sonra  farkettim ki tencerenin üzerinde kalan karpuz kabukları azalmış, tencere yarılanmış. Sordum soruşturdum meğerse hane halkı ufaktan aşırıyormuş lokum niyetine. 

Hane halkı da ağzının tadını biliyormuş :) 


  
Böyle bir lezzeti sadece reçel olarak bırakmak olur mu ? Olmaz tabiii bende daldırıverdim bitter çikolatanın içine. Oldu mu size " bitter çikolatalı karpuz kabuğu lokumu "... 




Bir kahveyi hakettim değil mi ?  Afiyet olsun bana :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder