2 Şubat 2012 Perşembe

Portakal Şurubu

Şurup yapmaya elverişli birçok meyve vardır.Vişne, portakal, limon, üzüm ve karadut gibi. Şurup yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli özellik meyvenin kokusunun ve tadının kaybolmamasıdır. Şurupların şeker oranı oldukça yüksek olduğu için başka bir işleme gerek kalmadan uzunca bir süre muhafaza edilebilir. Şuruplarınızı doğrudan veya sulandırarak birçok farklı şekilde kullanabilirsiniz.  Ben ilk olarak portakal şurubu yapmayı  tercih ettim.





İstediğiniz kıvamda sulandırarak meyve suyu olarak içebilirsiniz.



Ben daha çok maden suyu ile sulandırıp içmeyi seviyorum.



Sütlü tatlılarınızda sos olarak kullanabilirsiniz. Özellikle İrmik tatlısına çok yakışıyor.



Geçtiğimiz günlerde yapmış olduğum portakal şekerlemelerinden bitter çikolatalı toplar yaptım, kahvenin yanında mükemmel oldu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder